Lanseerasimme Kuonon Facebookin pari-kolme viikkoa sitten. Itselläni on Facebook-markkinoinnista ja touhuilusta kokemusta nuortenlehden sekä ison levy-yhtiön hommista. Molemmissa pelattiin kiinnostavalla sisällöllä: musiikilla ja nuorten elämää sivuavilla asioilla. Molemmissa rutkasti tunnetta pelissä.

Koirasivuston markkinoinnin ja viestinnän pitää kolahtaa erityisesti juuri tunteisiin. Jos katsot tuttaviesi Facebook-fiidistä, minkälaisia eläinuutisia siellä jaetaan, huomaat nopeasti, että tunnettahan siellä jaetaan. Kadonneita koiria, hauskoja lehtikasoissa pyöriviä koiria, koiranpentuja ja niin edelleen.

Kun lähdimme tekemään testiryhmäkampanjaa yhdessä yhteistyökumppanimme Best Friend Groupin kanssa, valikoimme kuvitukseksi sopivasti käsillä olleen pienen koiranpennun, 11-viikkoisen Martan. Sopivan suloinen markkinoimaan Facebook-tykkääjille testiryhmää.

Halusimme tehdä ilmoituksen, jossa haemme testiryhmää kuvan kommenttien perusteella. Samalla halusimme, että kuva leviää sosiaalisessa mediassa, mutta emme halunneet pakottaa kuvan jakamiseen. Sellainenhan on käyttöehtojen vastaista sitä paitsi.

Syntyi kamppis, joka ylitti odotukset:

Kuvankaappaus 2013-11-3 kello 11.06.12

Lanseerasimme kampanjan 30. lokakuuta ja päätimme sen eilen, 2. marraskuuta. Tuimme sivupostausta reilulla 20 eurolla, jota sitäkään tuskin olisi tarvittu. Tulokset olivat aivan huikeita:

* 550 kommenttia
* Melkein 30 000 kuvan näyttöä
* 200 Facebook-jakoa

Mikä sai kamppiksen toimimaan? Pari syytä:

* Suloinen kuva
* Kilpailua korkeampi mahdollisuus/mielikuva voitosta tai testiryhmään pääsemisestä. Kilpailuissa usein vain yksi voittaja, testiryhmä kuulostaa jo sanana tietysti isolta joukolta.

Homma etenee. Testiryhmille lähtee ensi viikolla paketit testattavia tuotteita, joiden tuloksia raportoidaan Kuonossa pitkin syksyä.

 

 

Kuono on olemassa yhteistyökumppaniemme ansiosta.
Pääyhteistyökumppanimme vuonna on Jalo.

Tilaa Kuonon Uutiskirje

Kuonon postituslistalla kuulet ensimmäisenä, mitä Kuonossa tapahtuu.
Uutiskirjeessä järjestetään myös omia kilpailuja ja muuta mielenkiintoista.